Eksperci o zdrowiu
  • Aktualności
  • Onkologia
  • Hematologia
  • Seniorzy
  • Zdrowie Kobiet
Obserwuj nas w social mediach!
Facebook
Instagram
Newsletter
Eksperci o zdrowiu
  • Aktualności
  • Onkologia
  • Hematologia
  • Seniorzy
  • Zdrowie Kobiet
0
0
  • Newsy

Szwajcaria zakaże reklamy wyrobów tytoniowych skierowanej do młodych ludzi

  • 25 maja, 2023
  • Bartosz Danel
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0

Szwajcaria wprowadzi zakaz reklamy wyrobów tytoniowych i e-papierosów skierowanej do młodych ludzi, poinformował w środę rząd, wdrażając decyzję podjętą w referendum w zeszłym roku.

Gabinet powiedział, że wzmocni już zaplanowane ograniczenia, aby zakazać reklamy w miejscach i mediach, w których młodzi ludzie mogą ją zobaczyć.

Nowe przepisy wejdą w życie od połowy 2026 r., a od przyszłego roku zaostrzą ograniczenia dotyczące opakowań i reklamy wyrobów tytoniowych i e-papierosów.

Posunięcie, które wpłynie na media drukowane, reklamy internetowe i festiwale, ma na celu ograniczenie spożycia tytoniu i związanych z nim zgonów.

Palenie pozostaje stosunkowo rozpowszechnione w Szwajcarii, gdzie każdego roku 9500 osób umiera przedwcześnie w wyniku palenia tytoniu, jak podał rząd, opisując to jako jeden z największych problemów zdrowia publicznego w kraju.

„Używanie tytoniu powoduje liczne choroby niezakaźne, a koszt ich leczenia wynosi 3 miliardy franków szwajcarskich (3,37 miliarda dolarów) rocznie” – powiedział rząd.

Podano również, że w 2022 roku 6,9% dzieci w wieku od 11 do 15 lat paliło papierosy w ciągu ostatnich 30 dni, a 5,7% młodzieży w wieku od 15 do 24 lat używało papierosów elektronicznych co najmniej raz w miesiącu.

W przyszłości reklama wyrobów tytoniowych lub e-papierosów nie będzie dozwolona w prasie, sklepach ani na imprezach, które mogą być odwiedzane przez nieletnich.

Ponadto zakazane zostanie sponsorowanie wydarzeń, w których uczestniczą osoby poniżej 18 roku życia. Reklama online będzie nadal dozwolona pod warunkiem wprowadzenia systemów kontroli wieku.

Zaostrzone ograniczenia są następstwem sukcesu referendum „Tak dla ochrony dzieci i młodzieży przed reklamą wyrobów tytoniowych”, które w lutym 2022 r. zostało zatwierdzone przez 57% szwajcarskich wyborców.

(Reuters)

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Share 0
Share 0
Share 0
Powiązane tematy
  • choroby płuc
  • pacjent
  • papierosy
Polecamy również
Mammografia wspierana przez AI: rewolucja w ocenie ryzyka raka piersi
Czytaj

Mammografia wspierana przez AI: rewolucja w ocenie ryzyka raka piersi

  • 2 grudnia, 2025
FDA,
Czytaj

Itvisma – nowa terapia genowa na rdzeniowy zanik mięśni (SMA) u dorosłych i dzieci 2+

  • 26 listopada, 2025
EMA, siedziba EMA, Europejska Agencja Leków
Czytaj

Przełom w diabetologii: Teizeild opóźnia rozwój cukrzycy typu 1

  • 19 listopada, 2025
EMA, siedziba EMA, Europejska Agencja Leków
Czytaj

Waskyra – przełomowa terapia genowa dla pacjentów z zespołem Wiskotta-Aldricha

  • 17 listopada, 2025
Długotrwałe stosowanie melatoniny może zwiększać ryzyko niewydolności serca
Czytaj

Długotrwałe stosowanie melatoniny może zwiększać ryzyko niewydolności serca

  • 3 listopada, 2025
wczesna menopauza
Czytaj

Wczesna menopauza może zwiększać ryzyko zespołu metabolicznego – nowe badania

  • 31 października, 2025
EMA, siedziba EMA, Europejska Agencja Leków
Czytaj

Brinsupri (brensokatyb) – nowa nadzieja w leczeniu przewlekłych chorób płuc

  • 21 października, 2025
Targi VIVA SENIORZY!2025 startują już w najbliższy piątek!
Czytaj

Targi VIVA SENIORZY!2025 startują już w najbliższy piątek!

  • 9 października, 2025

Newsletter
Eksperci o zdrowiu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies (EU)
©Warsaw Press 2025

Wprowadź wyszukiwane słowa kluczowe i naciśnij Enter.

Zarządzaj zgodami plików cookie
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
  • Zarządzaj opcjami
  • Zarządzaj serwisami
  • Zarządzaj {vendor_count} dostawcami
  • Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
  • {title}
  • {title}
  • {title}